ČESKÝ KOŠÍK ROKU 2016

Anketa Český košík roku je už třetím rokem něčím, co české eshopy sledují s nadšením, zájmem, radostí ale trochu i s nervozitou. Všichni se trochu obáváme, abychom nebyli mezi těmi odstrašujícími příklady, které pánové z Twista na konferencích ukazují, a ve kterých uživatelé tápají a ne a ne se zorientovat a dát zboží do košíku.Co že to tedy ten Český košík roku ve zkratce je? Je to studie, která zkoumá a hodnotí uživatelsky nepříjemnější internetové obchody. Studie je výjimečná tím, že eshopy nehodnotí jen odborná porota, ale také skuteční uživatelé, kteří na eshopech dělají fiktivní nákupy pod dohledem sledovacích programů.
Pro oXyShop bylo letošní vyhlášení výsledků velkou radostí. V první desítce uživatelsky nepřátelštějších eshopů se ze 111 testovaných eshopů umístily hned dva z naší dílny – DecoDoma a CZC.cz. Samozřejmě chceme, aby byl výsledek v roce 2017 ještě lepší, a tak jsme se trochu pídili po tom, co dělá podle metrik Českého košíku eshop opravdu příjemnějším a čím se ty nejlépe hodnocené eshopy odlišovaly od ostatních.Rok 2016 byl rokem, kdy se většina eshopů musela už bezpodmínečně vyrovnat s narůstající oblibou mobilních zařízení. I Jan Vetyška z APEKU ve svém příspěvku na konferenci oXyDay 2016 připomínal, že v roce 2016 už z mobilu někdy nakoupila více než třetina uživatelů internetu.Takže hodně záleží na tom, jak vypadá mobilní verze vašeho eshopu a jak rychle se v ní dá zorientovat a pracovat. Jednou z hlavních metrik byl tedy letos zážitek z nákupu na mobilním zařízení. Tady máme k dispozici krásný příklad z CZC.cz, který hodnotitelé zveřejnili. Odeslat objednávku z mobilu trvalo testerovi v roce 2016 jen minutu a půl. To samé v roce 2015 trvalo tři a půl minuty. CZC.cz a jeho velké změny jsme reflektovali mimo jiné i v případové studii, kterou najdete v referencích.Další oblastí, na kterou se studie hodně zaměřovala, je bezpečnost protokolů a přechod na https a rychlost a kvalita zákaznické podpory. A nebyl by to Český košík, aby se nezaměřil i na přehlednost a jednoduchost nákupního procesu jako takového, tedy přímo košíku.Michal Acler už při hodnocení eshopu DecoDoma v jiné soutěži – WEBTOP100 v roce 2015 řekl, že: „Nákupní proces e-shopu je jeden z nejlepších ze všech soutěžních webů. Je vyladěný po všech stránkách jak co do struktury, použitelnosti, tak i grafiky.“ Petra Demlová z DecoDoma upřesňuje, jak náročnou cílovou skupinu eshop má: „Třetinu naší zákaznické skupiny tvoří lidé starší 50 let, takže se snažíme proces nakupování v našem e-shopu co nejvíce zjednodušit.“Zajímavé taky je, že poměrně starší cílová skupina ve velkém procentu přeskočila PC a stolní počítače a nakupují rovnou z mobilních zařízení. „Součástí našeho marketingového mixu je i televizní reklama, která generuje vysokou návštěvnost v jednom okamžiku, z čehož až 1/3 tvoří mobilních zařízení. I proto věnujeme mobilní verzi eshopu a košíku zvýšenou pozornost. To, že jsme se umístili na 7. místě v anketě Český košík je pro nás opravdu skvělou zprávou a znamením toho, že naše snaha není marná.“, dodává Pera Demlová a my z oXyShopu se radujeme s ní.Těšíme se na další ročník Českého košíku roku 2017. Věříme totiž, že to bude v první desítce oXyShopů ještě víc.Přehled všech výsledků toho letošního najdete přímo na webu Český košík roku 2016.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *