Liší se od lektora minulosti nebo jsou jeho kompetence stále stejné a mění se jen prostředky, které ve své práci využívá? Vystačí si jen se vlastním mozkem a ústy? A opravdu stačí jen ovládat svůj obor a základy didaktiky?Přesně tyto otázky si položili autoři zbrusu nového formátu vzdělávací a rozvojové akce pro trenéry, lektory a interní trenéry ve firmách – Brano Frk a Tomáš Langer. Výsledkem intenzivní práce se stal workshop se zdánlivě jednoduchým názvem – Lektor 2.1. Ona číslice v názvu poukazuje jak na 21. století, ale také na „jinou verzi“ lektora, než jak tomu bylo dříve. A tím se vlastně dostáváme k odpovědím na úvodní otázky. Ano, moderní lektor není a nebude zřejmě ani trochu stejný, jako dříve! Bude více využívat technologie, to je každému jasné. Ale které to budou? Rozhodně neustále jiné, protože jejich vývoj jde dopředu neuvěřitelným tempem. Navíc i účastníci vzdělávání jsou trochu jiní, potřebují jiné přístupy, vyžadují metody a nástroje pro své vzdělávání. Více než jindy se lektor bude muset přizpůsobovat vzdělávacím potřebám svých klientů. Univerzálním krabicovým kurzům totiž odzvonilo, je čas přestat jen vzdělávat a více se zaměřit na skutečný dopad vzdělávacích aktivit.Lektor 21. století je tedy jiný, a proto musí být odlišná i podoba jejich rozvoje. Workshop pro lektora verze 2.1 tak musí být mnohem více praktický, poskytovat možnost i pro neformální sdílení, dokázat podat každému lektorovi individuální zpětnou vazbu a návrhy pro další rozvoj, předat mu nejen řadu informací, nápadů, zkušeností, ale také materiálů, které lze rovnou využít. I proto je nový workshop Lektor 2.1 veden po celou dobu dvěma lektory, také je obohacen o práci s lektory již před kurzem, průběžnou diagnostiku účastníků, a těmto se věnuje i po skončení formou návazných konzultací.Cílem workshopu není jen vlastní vzdělávání a rozvoj lektorů, ale i možnost sdílení, získávání nových kontaktů, a především uplatnitelných nápadů či nezapomenutelných zážitků.Více informací se dozvíte na webu www.lektor21.cz.