Každý zaměstnavatel nebo personalista dobře ví, jak je pro zaměstnance vzdělávání důležité. Pracovní výkon se totiž odvíjí i od toho, co jsme se v minulosti naučili a dobré školení nás v tomto ohledu může velmi pozitivně ovlivnit. Hovoříme-li o kurzech pro zaměstnance, málokdy si přitom vybavíme asistentky. Proč bychom ale ani na ně neměli zapomínat? KomunikaceAsistentka ve firmě většinou nemá na starost jen obsluhu rychlovarné konvice a není tedy od věci, aby byla kromě vaření kávy perfektně proškolená v tom, čím je pro firmu skutečným přínosem. Pokud má například za šéfa vyřizovat maily, jednat s klienty, nebo partnery firmy, je přeci nutné, aby všechna tato komunikace probíhala na co nejlepší úrovni a aby svou prací dělala firmě dobré jméno. Proč říkat NE – základ asertivityJedním z důležitých prvků komunikace je i asertivní jednání. Každý, kdo má zdravé sebevědomí dokáže jednoznačně dosáhnout lepších výsledků při vyjednávání s kolegy, partnery nebo konkurenty. Je tedy naprosto jasné, že průbojná a svérázná asistentka dokáže dosáhnout těch správných výsledků lépe a efektivně. Každý sice takovými vlastnostmi přirozeně nedisponuje, ale právě proto je dobré navštívit workshop zaměřený na trénování vlastní asertivity a zkrátka se naučit „Říkat NE.“ImprovizaceZkuste si sami upřímně říct „Umím správně reagovat na náhlé nepříjemné situace, nebo ne?“ Pokud si živě vybavíme takovou situaci, která se nám samotným někdy dříve přihodila, určitě máme tuto vzpomínku spojenou s notnou dávkou stresu. Ke správnému a efektivnímu řešení se ale musíme prokousat s čistou hlavou. Improvizace samozřejmě není jednoduchá a asistentka se s obtížnou situací musí umět vypořádat. Koho se přeci šéf bude ptát jako prvního, až bude v koncích?CANVA – grafika jednodušeKomunikace dnes neprobíhá pouze ústně nebo psanou formou. Pozvánky, příspěvky na sociálních sítích a některé další zprávy se v dnešní době hodí „vytvořit“ a sdílet formou obrázku. K vytvoření takového poutavého příspěvku ale nemusíme nutně potřebovat grafika. S trochou kreativity to v jednoduchém grafickém programu Canva zvládne úplně každý! Rétorika a prezentaceUmění prezentovat a obhájit si své, ať už tím myslíme prakticky cokoliv, je také důležitou vlastností asistentky. Správná rétorika a způsob, jakým obsah podáváme do značné míry ovlivní to, jestli nás vůbec někdo bude poslouchat. Umět udržet pozornost a dosáhnout svého může být někdy docela oříšek…Pokud jste tedy dočetli až sem a zmíněná témata Vás zaujala, určitě se podívejte na podrobný program konference SVĚT ASISTENTKY 🙂