Podnikáte v ecommerce a neznáte nástroj Google Trends? Pak možná ani netušíte, že se o odpovědi na věčné otázky už nemusíme přít. Díky němu totiž zjistíte, kdy začne předvánoční horečka, jestli jsou populárnější brunety, zrzky, nebo blondýny, nebo zda patříte mezi většinu, nosíte-li právě trenýrky. A samozřejmě mnohem, mnohem víc.
Miluji obě kapely, Beatles i Rolling Stones. Když se mě někdo zeptá na klasickou muzikantskou otázku, koho bych upřednostnil, pro mě osobně je odpověď úplně jasná. Nicméně nástroj Google Trends mi dal mnohem zajímavější obraz o tom, jak se to mezi námi fanoušky vlastně má. A k podobným odpovědím, ale třeba právě ze světa ecommerce; k predikcím, sledování trendů a vývoje trhu (řekněme poptávky) používám (mimo jiné) s oblibou právě tento nástroj. Pro nás milovníky statistiky je to krásný pocit, že tato data z vyhledávání si Google nenechává jen pro sebe. Srovnáme-li například témata Beatles a Rolling Stones na tomto odkazu, dostaneme následující výsledek:
Byť z pohledu zájmu (potažmo vyhledávání) Beatles vítězí, je vidět, že z dlouhodobého hlediska zájem o obě kapely klesá. O Beatles bohužel poněkud výrazněji (mimo jiné i proto, že Stones stále i ve svých 70 letech koncertují). Ba co více, v grafu vidíme i předpověď vývoje (body A,B) na další rok (věřím, že teď leckterým čtenářům při představě komerčního využití srdce zaplesalo). Pokud nepoužiji jako témata entity (Rock band), ale de facto vyhledávací dotazy, a podívám se na vývoj za poslední rok (tento odkaz), pomocí „titulků zpráv“ zjistím dokonce i to, co způsobuje některé výkyvy. Tak například nárůst v bodu F byl pravděpodobně způsoben začátek australského turné: Bádat o souvislostech a příčinách můžete pomocí tohoto nástroje a jeho kombinováním s vyhledáváním a jinými nástroji hodiny a hodiny. Tedy pokud v tom máte zalíbení jako já. Zjistíte například, že překvapivá obliba těchto dvou kapel v Mexiku, Argentině (a řadě dalších jihoamerických zemí) nesouvisí jen obecně se skutečností, že hudební fanoušci v jižní Americe mají vkus a hudbu opravdu milují. Můžete narazit totiž třeba na překvapení v podobě raritního alba s krásným španělským názvem Los Beatles. Pokud jste doteď nástroj Google Trends (Trendy Google, chcete-li) neznali, neváhejte a vyzkoušejte si ho sami. Dozvíte se třeba to, kdy opravdu začíná vánoční sezona, jak si vede váš brand oproti konkurenci, nebo jak rychlý je pád Justina Biebera.
Možná si myslíte, že se vám poslední kampaň moc nepodařila a její slogan si nikdo nepamatuje. Google trends vám ale řeknou, jak je to ve skutečnosti.
Můžete s nimi najít díry na trhu a pochopit, jak vás a vůbec oblast vašeho podnikání veřejnost vnímá.
Připadá vám, že o vašem konkurentovi v poslední době mluví na každém rohu? Google Trends vám řeknou, jestli je to pravda. Nového nerozlučného kumpána pro plánování vašeho online businessu najdete na adrese http://www.google.com/trends/ Adios Amigos! A na viděnou na našich školeních o online marketingu. http://www.oxyshop.cz/skoleni-google-analytics-nejen-pro-e-shopy/skoleni
Miluji obě kapely, Beatles i Rolling Stones. Když se mě někdo zeptá na klasickou muzikantskou otázku, koho bych upřednostnil, pro mě osobně je odpověď úplně jasná. Nicméně nástroj Google Trends mi dal mnohem zajímavější obraz o tom, jak se to mezi námi fanoušky vlastně má. A k podobným odpovědím, ale třeba právě ze světa ecommerce; k predikcím, sledování trendů a vývoje trhu (řekněme poptávky) používám (mimo jiné) s oblibou právě tento nástroj. Pro nás milovníky statistiky je to krásný pocit, že tato data z vyhledávání si Google nenechává jen pro sebe. Srovnáme-li například témata Beatles a Rolling Stones na tomto odkazu, dostaneme následující výsledek:
Byť z pohledu zájmu (potažmo vyhledávání) Beatles vítězí, je vidět, že z dlouhodobého hlediska zájem o obě kapely klesá. O Beatles bohužel poněkud výrazněji (mimo jiné i proto, že Stones stále i ve svých 70 letech koncertují). Ba co více, v grafu vidíme i předpověď vývoje (body A,B) na další rok (věřím, že teď leckterým čtenářům při představě komerčního využití srdce zaplesalo). Pokud nepoužiji jako témata entity (Rock band), ale de facto vyhledávací dotazy, a podívám se na vývoj za poslední rok (tento odkaz), pomocí „titulků zpráv“ zjistím dokonce i to, co způsobuje některé výkyvy. Tak například nárůst v bodu F byl pravděpodobně způsoben začátek australského turné: Bádat o souvislostech a příčinách můžete pomocí tohoto nástroje a jeho kombinováním s vyhledáváním a jinými nástroji hodiny a hodiny. Tedy pokud v tom máte zalíbení jako já. Zjistíte například, že překvapivá obliba těchto dvou kapel v Mexiku, Argentině (a řadě dalších jihoamerických zemí) nesouvisí jen obecně se skutečností, že hudební fanoušci v jižní Americe mají vkus a hudbu opravdu milují. Můžete narazit totiž třeba na překvapení v podobě raritního alba s krásným španělským názvem Los Beatles. Pokud jste doteď nástroj Google Trends (Trendy Google, chcete-li) neznali, neváhejte a vyzkoušejte si ho sami. Dozvíte se třeba to, kdy opravdu začíná vánoční sezona, jak si vede váš brand oproti konkurenci, nebo jak rychlý je pád Justina Biebera.
Možná si myslíte, že se vám poslední kampaň moc nepodařila a její slogan si nikdo nepamatuje. Google trends vám ale řeknou, jak je to ve skutečnosti.
Můžete s nimi najít díry na trhu a pochopit, jak vás a vůbec oblast vašeho podnikání veřejnost vnímá.
Připadá vám, že o vašem konkurentovi v poslední době mluví na každém rohu? Google Trends vám řeknou, jestli je to pravda. Nového nerozlučného kumpána pro plánování vašeho online businessu najdete na adrese http://www.google.com/trends/ Adios Amigos! A na viděnou na našich školeních o online marketingu. http://www.oxyshop.cz/skoleni-google-analytics-nejen-pro-e-shopy/skoleni