Ohlédnutí za veletrhem práce a vzdělávání KLÍČ K PŘÍLEŽITOSTEM®

Ohlédnutí za veletrhem práce a vzdělávání KLÍČ K PŘÍLEŽITOSTEM® Již druhý ročník úspěšného veletrhu připravila plzeňská společnost Grafia, s.r.o. Veletrh práce a vzdělávání s názvem Klíč k příležitostem® proběhl 23. ledna 2014 od 10.00 do 18.00 hod v kulturním domě Peklo v Plzni. Zájem byl i v tomto roce velký, ještě před otevřením stála před kulturním domem dlouhá fronta. Kolem dvanácté, tedy po dvou hodinách, prošlo veletržní branou více než 1200 osob. Podle odhadu pořadatelů se veletrhu celkem zúčastnilo cca 2800 osob. Při zahájení veletrhu Zdeněk Novotný, ředitel ÚP – krajské pobočky v Plzni, a Jiří Strobach, starosta Městského obvodu Plzeň 3, ocenili význam a přínos akce pro plzeňské občany. Mezi vystavovateli byly významné firmy, jako například SONY DADC, Lear Corporation Czech Republic, Nepron, Faurecia, DIOSS Nýřany, Elkamet, Gühring, Rodenstock, Seele Pilsen, AF-Engineering, Stock, Typos a další. Nabízeny byly kvalifikované pracovní pozice i místa pro pracovníky bez speciální kvalifikace. Vystavovaly i vzdělávací instituce, které se zabývají profesním rozvojem dospělých, nabízely se pracovní stáže i práce v zahraničí (EURES). Veletrh byl určen lidem všeho věku, kteří hledají práci i brigádu, studentům posledních ročníků středních škol a jejich učitelům, vysokoškolákům i lidem registrovaným na úřadu práce. Všichni tito návštěvníci měli vstup v plném rozsahu zdarma. Velký zájem byl i o doprovodný program. V přednáškových místnostech bylo nazděno až do večerních hodin. Témata přednášek souvisela s hlednáním práce, např. jak se připravit na pracovní pohovor, jak se naučit „prodávat“ sám sebe, jak získat zaměstnání v zahraničí či jak najít práci, pokud je vám50 avíce let. Velký zájem byl i o testování znalostí cizího jazyka, bez kterého se dnes už neobejde prakticky žádný kvalifikovaný pracovník. „Těm, kteří by rádi rozvíjeli profesní angličtinu nebo němčinu, nabízíme kurzy s videoscénkami z reálného prostředí podniků, ve kterých hrají rodilí mluvčí,“ sděluje odborná vedoucí projektu OPEN DOOR Simona Linhartová. “Moderní vzdělávání se neobejde bez e-learningu, který umožňuje zájemcům opakovat učivo doma. Výhodou je, že se nám povedlo vyvinout e-learningové kurzy i pro mobilní zařízení, tedy se lze učit i v tramvaji,“ dodává Linhartová. Po celý den také probíhalo zdarma individuální poradenství v oblasti vzdělávání a trhu práce. „Účastníci měli o poradenství tradičně velký zájem, mnozí měli s sebou svůj profesní životopis a nechali si ho zkontrolovat odborníkem pro trh práce. Celodenní fronta se stála i na personální testování, z něhož si zájemci odnesli protokol s výsledky, který lze přiložit k životopisu zasílanému zaměstnavateli,“ popsala Jana Brabcová, jednatelka pořádající společnosti Grafia. Velmi poptávaná byla i image poradna zaměřená na to, jak se nejvhodněji upravit na pracovní pohovor. Na veletrhu byly také vyhlášeny ceny Mamma/Parent Friendly pro podniky přátelské rodině. Oceněno bylo 5 společností, které vyhověly podmínkám hodnocení: BOHEMIA SEKT, s.r.o.
STYL PLZEŇ, výrobní družstvo
IntraWorlds, s.r.o.
INOTECH ČR, spol. s r.o.
TROST AUTO SERVICE TECHNIK, spol. s r.o. Vystavovatelé hodnotili akci velmi pozitivně. Každý z podniků si odnášel několik desítek životopisů, někteří dokonce více než sto. „Hledali jsme technology a další technicko-hospodářské pozice a sešlo se nám asi 100 životopisů, sdělila Regina Janíková z firmy Elkamet. „Hned v pátek už začaly chodit další e-mailem.“ Vendula Linková ze společnosti Nepron hledala hlavně pracovníky zákaznického servisu a elektronika do výroby. „Byli jsme spokojeni nejen s tím, že jsme si odnesli více než padesát kontaktů, ale mile nás překvapila vysoká účast a skvělá organizace.“ Ti, kteří hledali obchodníky, ale tvrdí, že z mnoha kontaktů uspěje jen málokterý. „Paradoxně se nám na veletrhu na tuto pozici nejvíc líbili bývalí učitelé, kteří nemají s prodejem žádnou zkušenosti,“ sdělila jedna z personalistek. Účastníci si pochvalovali, že akce splnila jejich očekávání. Mnozí oceňovali osobní setkání s personalisty podniků, do nichž dříve bez úspěchu posílali životopisy. Účastníci i personalisté se shodli, že oproti loňskému ročníku se více potkávala nabídka pracovních pozic s kvalifikací účastníků.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *